Zpovykaní Pražané nejsou vděční, že mohou chodit pěšky

By , in Česko on . Tagged width:

Prostě to vyřešíme a se vším starým skoncujeme – raz a provždy! To slibovala ve volební kampani při své pouti za primátorskou židlí na pražském magistrátě Adriana Krnáčová. Její videa, ve kterých dáma se slovenským přízvukem objevuje pitnou vodu na Malé Straně, nebo absenci mobilního signálu v metru, se stala nedílnou součástí úspěchu ANO. O čtyři roky později chce svůj post obhajovat a přípravu na podzimní kampaň začala ve velkém stylu. V rozhovoru pro Novinky.cz označila Pražáky za zpovykané s tím, že Praha na rozdíl od jiných měst nemá velké problémy s dopravu.

Krnáčová se o svých předchůdcích vyjadřovala vždy velice neuctivě. O dřívější smlouvě na jízdenky hovořila jako o „idiotské“ (viz video výše), v legendárním rozhovoru o tunelu Blanka zase mluvila o tom, že tam „není jen jeden debil“, že je tam „spousta debilů“ (viz video níže).

O čtyři roky později, při hodnocení vlastní práce, už tak kategorická není, naopak mluví o tom, jak je všechno strašně složité, chybí zákon sem, jiný zákon zase omezuje tam, k tomu ještě koalice atd. Z jejího „prostě to uděláme raz a jednou provždy“ toho moc nezbylo. Za „zpovykané Pražáky“ se po vydání rozhovoru, ještě týž den, tedy tuto sobotu, omluvila.

Hned se začátkem týdne se zpovykaní Pražané měli šanci přesvědčit, že Praha problémy s dopravou skutečně žádné nemá. Přesněji možná mít nebude, protože nebude mít dopravu, o což se magistrát už dlouhá léta s relativními úspěchy pokouší. Kvůli opravě Husitské ulice zkolabovala doprava nejen na celém Žižkově, ale i ve zbylých částech Prahy, kam zpožděné tramvaje dojížděly se zpožděním až 45 minut.
A jak je to tedy s dopravou po Praze?
Dlouhodobě chybí klíčový Pražský okruh kolem celého města, resp. jeho polovina. Po dlouhé době nějaký krok směrem k začátku stavby části 511 nastal vloni na podzim, stavět se má v roce 2020, dokončeno má být v roce 2024. Po zkušenostech s velkými stavbami v Praze je jasné, že řada obyvatel se slavnostního otevření už nedožije. Trvale je přetížená či neprůjezdná Jižní Spojka, problémy s kolonami se pravidelně tvoří kolem tunelů na levé straně Vltavy či na příjezdových cestách ze všech směrů Středočeského kraje.
Podobně je na tom městský okruh, který na prodloužení konce tunelu Blanka východním směrem čeká. Plán počítá s tím, že úsek Vlasta by měl Blanku propojit s Jižní spojkou v roce 2031.
Metro D už se mělo podle původních plánů začít stavět letos, zatím to vypadá, že to možná nastane v roce 2019, přičemž je otázka, jestli v metru budou i nějaké stanice. Primátorka zato nechala prověřit stavbu metra do Čakovic, což je ještě dál než uprostřed letňanských polí, kde končí metro C dnes (v kampani si přitom stěžovala, že metro A skončilo u motolské nemocnice, kam nikdo nejezdí).
Praha má dlouhodobý nedostatek P+R parkovišť, nová se otevírají nekoncepčně a bez toho, že by se o nich řidiči mohli snadno dozvědět. Modré zóny byly rozšiřovány nekoncepčně a zmatečně, chybí ucelený systém pro celou Prahu.
Neexistuje ani metro ani rychlodráha na Letiště a ještě dlouho existovat nebude, za dobu fungování primátorky Krnáčové se Praha nikam neposunula, dokonce se stále neví, která varianta dostane přednost.
Praze chybí zhruba desetina (cca 400) řidičů městské hromadné dopravy, takže Praha prodloužila po Vánocích prodloužila sváteční jízdní řád až do poloviny ledna.
Nepoctiví taxikáři Prahu a hlavně turisty poškozují už dlouhá léta, systematicky na to mimo jiné upozorňuje i odvážný Janek Rubeš, přesto on sám tvrdí, že situace se nelepší, město nejedná a výsledek je spíš horší než lepší.
Oprava eskalátorů v pražském metru trvá dlouhé měsíce, kvůli nim je teď uzavřeno několik východů z vytížených zastávek metra (Anděl, Náměstí Republiky). Několik měsíců se opravuje i stanice Muzeum na trase A, takže v jednom směru na ní nelze nastoupit či vystoupit.
Z výše uvedeného je zřejmé, že Praha s dopravou skutečně žádné velké problémy nemá, podobně jako byla situace nadmíru výtečná jen chvíli před tím, než město a s ním i primátora Igora Němce spláchla stoletá povodeň.
Co si o tomto problému myslíte vy? Napište nám do komentářů, jak vidíte pražskou dopravu vy!